צאי מהשוליים! איך ללבוש אוברסייז



מתאים לכל אישה, בכל גיל ובכל שעות היממה. שילוב גזרת אוברסייז בפריטי לבוש הוא התשובה למראה מתוחכם, שיקי ומחמיא. החורף מביא עימו את הגזרה הפופולרית בדמות מעילי האוברסייז. איך לעשות זאת נכון, בפוסט שלפניכן.



בגדי האוברסייז הם במידה מסוימת ההפך מבגדים הצמודים לגוף. הם רחוקים מהגוף, ללא קימורים, בדרך כלל מגיעים במידה אחת- one size (אם כי לא תמיד זה מחייב), נוחים, מחמיאים, מתוחכמים וורסטיליים. אלו הן כנראה סיבות מספיק טובות שהובילו את טרנד האוברסייז לבלוט כבר כמעט עשור.
למעשה, אם מסכלים אחורה בזמן, מידת הקרבה של הבגד לגוף עברה השתלשלות מעניינת. בתחילת המאה הקודמת היה זה המחוך שקשירתו היתה כה קרובה לגוף האישה הלובשת אותו, עד כדי הגבלת תנועתה. מאוחר יותר,  המעצבת המפורסמת קוקו שאנל, שדגלה בעיצובים חופשיים יותר, הוציאה לאור חצאית בעלת קפלים המאפשרת תנועתיות וגמישות. לאט לאט חדר הלבוש הגברי המאופיין בבגדים הרחוקים מהגוף, לארונה של האישה. בשנות ה- 90 של המאה הקודמת הייתה זאת החולצה הרחבה שאפיינה את התקופה ועד היום ניתן לראות שפריטי לבוש האשה מאופיינים בבדים גמישים וקלים יותר מבעבר.

בין אם את נערה בתיכון, בחורה בשנות ה- 20, אישה קרייריסטית או אישה בשנות ה- 60 לחייה, טרנד האוברסייז ישמש גם אותך. הסיבה שבגד זה נוח ברורה לכל, אולם כיצד בגד הרחוק מהגוף יכול להחמיא לו ומדוע אומרים עליו שהוא מתוחכם? לפי הסטייליסטית מירב רום, הדרך של בגד האוברסייז להראות מחמיא ומתוחכם הוא ברעיון השילוב שלו עם אלמנט צמוד והתאמתו למבנה הגוף. "גזרת האוברסייז מסייעת להסתיר חלקים בגוף שאיננו מעוניינים להבליט, כגון בטן או טוסיק, ומאידך מסייעת לנשים צנומות יותר להראות מלאות יותר".
לדוגמה: "לנשים בעלות אגן רחב המעוניינות לטשטש אותו, ג'קט או ווסט אוברסייז בשילוב ג'ינס צמוד בגזרה גבוהה יעניק מראה מחמיא ומתוחכם.
לנשים בעלות מבנה גוף רזה, שילוב חגורה במותן בשמלת אוברסייז, ייצור לוק שמדגיש קימורים אבל עדיין יישאר  לוק 'נשפך', הנותן נפח מתוחכם.
לנשים בעלות חזה גדול לא מומלץ ללבוש שמלת אוברסייז אלא לשלב את הגזרה באמצעות מכנסי אוברסייז או טופ רחב בעל מפתח בצורת V בצווארון".

על הדרך הנכונה ללבוש אוברסייז אומרת רום"הדרך הנכונה ללבוש אוברסייז הוא בחלק אחד של הגוף, כלומר בחלק עליון או תחתון, ולא שניהם ביחד כדי לא ליצור לוק מרושל.
מראה אוברסייז יכול להראות מאוד סקסי עם חלק עליון רחב בשילוב מכנסי סקיני או טייץ. למראה מתוחכם אני ממליצה ללבוש סריגים וגולפים בגזרת אוברסייז ולהכניס את החלק הקדמי שלהם לתוך החלק התחתון, בין אם זה מכנס או חצאית, כאשר החלק האחורי של הטופ נשאר 'זרוק' מאחור. כך נוצרת הרמוניה בין החלק העליון לחלק התחתון".

ולסיכום, רום הסטיילסיטית נותנת לנו טיפ ללוק חורפי ומעודכן: "החורף, מאוד טרנדי לשלב סריגי אוברסייז בשילוב חצאית באורך מידי או מקסי, מראה היוצר לוק שיקי. מראה האוברסייז מתאים גם ליום וגם לערב, בשילוב נעליים מתאימות. סניקרס עם טייץ וטופ או שמלת אוברסייז יתאימו ליום, לעומת שילובם עם נעלי עקב שיתאימו יותר לערב".
בתצוגות האופנה של חורף 2018 ניתן לראות שילוב של מעילי אוברסייז רבים, לדוגמה בתצוגה של בית האופנה הספרדי בלנסיאגה שילבו מעיל אוברסייז מעל מגפיים ארוכים וצמודים. גם בית האופנה הצרפתי שאנל הציג מעיל ארוך ורחוק מהגוף.


רשתות האופנה הבינלאומיות והמקומיות מיהרו לאמץ טרנד זה, וכיום ניתן למצוא אותו בכל רשת. אם הינך מחפשת מעילי אוברסייז, תוכלי להתרשם ממעילי האוברסייז שהציגו רשתות האופנה מנגו (699 ₪) ורנואר (299 ₪). 


גם פאשניסטות ברחבי העולם, לא פוסחות על טרנד זה ומציגות עימו השראות לבוש של מעילי אוברסייז: ג'נה דאמס, ההיט גירל הצרפתייה לובשת כאן מעיל אוברסייז מעל טופ צמוד. רומי ספקטור, הפאשינסטה המקומית, לובשת מעיל אוברסייז קצר מעל מכנס שחור מתרחב קלאסי. (מתוך חשבונות האינטגרם שלהן).


Comments